×

+ 421 2 62240918

proeling@proeling.sk

Košík0,00 €

Košík je prázdny
Celková suma

0,00 €

Zobraziť košík

Ozvučenie - ako na to

Ozvučenie predajne

Ozvučenie predajne

Hudba v pozadí je jedným z mnohých faktorov, ktoré dopĺňajú a ovplyvňujú celkovú atmosféru predajne. Ak sa zákazník cíti v obchode príjemne, tak jeho čas strávený v tomto obchode  sa predĺži a tým sa zvýši aj pravdepodobnosť nákupu.

Ozvučenie nielen spríjemňuje atmosféru v predajni, ale aj dáva možnosť informovať zákazníka o rôznych novinkách alebo zľavách a týmto spôsobom tiež ovplyvňuje konanie zákazníka. Ak uvažujete o ozvučení predajne, tak tento článok vám pomôže zorientovať sa v tejto problematike.

 

Niekoľko pravidiel pre návrh a prevádzkovanie ozvučenia predajne

1. Pred realizáciou sa poraďte s odborníkom. Vypočujte si jeho návrhy. Nie preto, aby ste ich do bodky dodržali, ale preto, aby ste vedeli, aké máte možnosti. Z nich si potom vy vyberiete tú najlepšiu.

2. Používajte len reproduktory určené na reprodukciu hudby, nie také čo sú určené na hlásenie.

3. Ak chcete mať v predajni dobrý zvuk za primeranú cenu, nevyberajte reproduktory podľa parametrov alebo značky, ale reálne si ich vypočujte. Pre reproduktory platí: „Lepšie raz počuť ako 100x o ňom čítať.“

4. Zvážte či by ozvučenie nemalo byť doplnené aj o obrazovky. Sila spojenia obrazu a zvuku sa pri reklamách znásobuje. Takto dáte nakupujúcim aj informácie, ktoré by inak nezískali. Napríklad pre manželov čakajúcich pri kabínkach nápady na vianočné darčeky.

5. Pri výbere prehrávačov a zosilňovačov dbajte na jednoduchosť ovládania. Čím má zariadenie menej ovládacích prvkov, tým menšie chyby narobí nekvalifikovaná obsluha.

6. Pri výbere hudby a jej hlasitosti pamätajte, že hudobný štýl a hlasitosť hudby sa musia hodiť k typu obchodu. Iný štýl hudby je vhodný v predajniach športových potrieb a iný v parfumérii, potravinách a pod.

Predajňa s čistým dizajnom

 

Kde umiestniť reproduktory a aké reproduktory sú vhodné na ozvučenie obchodu?

Výber vhodných reproduktorov je závislý od:

1. umiestnenia reproduktorov
2. veľkosti predajne
3. požadovanej kvality, ceny, tvaru a farby.

Ak je v celej predajni sadrokartonový strop, najefektívnejšie je použitie stropných reproduktorov.
Pre malé predajne do 100 m² odporúčame 8 Ohmové reproduktory
CM1008DCM608, PC 6, . Kto je ochotný si za kvalitu priplatiť a požaduje kvalitný zvuk, dá si HPRO650.

Pre predajne od 100 do 200 m² odporúčame reproduktory zapojené na 16 Ohm svorku CMX20DT, CM6T. Pre ozaj veľké predajne sú vhodné 100 V odbočky reproduktorov CMX20DT, PCR 8T, CMX20T, PCR 5T alebo CM6T.

Ak sú v obchode len ostrovy sádrokartonového stropu, ktoré nie sú zo strán uzavreté, potrebujete stropné reproduktory ktoré sú zhora uzavreté. Pre malé predajne a vysokú kvalitu zvuku by sme odporučili reproduktory CM4 doplnené o subwoofery SUBLIME. Pre veľké predajne odporúčame reproduktory PC 4HP doplnené o subwoofery SUBLIME.

Ak je strop predajne otvorený, máte dve možnosti: buď reproduktory namontujete na steny (OVO5, VIVA5, MASK6, iPlay5)  alebo zhora spustíte závesné reproduktory, ktoré budú visieť asi vo výške 3 m (SL 20, SPH 16, SL30). Opäť platí že, na menšie predajne používame nizkoimpedančné reproduktory (4-16 Ohm) a na veľké predajne 100 V reproduktory. Ak chceme zlepšiť kvalitu hudby na basoch, doplníme závesné reproduktory o vhodný subwoofer napr. SUBA165, SUB 2, alebo SUBLIME.

 

Ozvucenie obchodu reproduktormi v strope

 

 

Reproduktory máme vybraté, teraz si vyberme zdroj zvuku:

1. Na prehrávanie náladovej hudby sú vhodné prehrávače iEast AudioCast Pro M50, PCR3000RMKIII...

2. Hlásenia zabezpečíme pomocou mikrofónov MICPAT-D, PAGE STATION...

3. Reklamy a oznámenia spúšťané automaticky prehrajú (D201 RQ/MP3, NP-2)

 

Ako funguje automatické spúšťanie reklám a oznámení v navolených časoch?

Môžete nastaviť prehratie viacerých reklám a oznamov. Vy len nastavíte čas, kedy má byť ktorá správa prehratá a systém sa už sám postará o ich prehratie, prípadne aj o zapnutie zosilňovača.

Ak máte sieť predajní a chcete si vo všetkých udržať určitý štandard, najlepším riešením je systém, ktorý vám umožňuje z jedného miesta spravovať nielen zvuk, ale aj obrazové informácie, ktoré bežia vo vašich predajniach na reklamných obrazovkách. Takýto komfort vám vieme zabezpečiť.

A už zostáva len vybrať vhodný zosilňovač.

Ak nie ste odborník na audiotechniku, najlepšie je nechať špecifikáciu zosilňovača na odborníka. Vy mu len musíte povedať:

Koľko vstupov má zosilňovač mať. Napríklad: potrebujem vstupy pre CD, rádio, prehrávač reklamných spotov a pre mikrofón na hlásenia.

 

Schéma zapojenia pre ozvučenie malej predajne

 

Aby sme vám uľahčili situáciu, pripravili sme pre vás niekoľko riešení ozvučenia predajne.

Tieto riešenia si viete pozrieť a prípadne aj upraviť tu.

Ak vám nevyhovuje ani jedn z týchto riešení, napíšte nám a my vám vypracujeme návrh vhodného ozvučenia. V zložitejších prípadoch vypracujeme návrh po obhliadke priestoru.

Upozornenie!

V prípadoch, keď je v priestoroch predajne namontovaná HSP (evakuačný rozhlas), je potrebné zabezpečiť odpínanie ozvučenia počas vyhlasovania evakuačných správ.

 

 Naše referencie:

Luxury Fashion store

Ozvučenie obchodu Luxury fashion store

Luxury Mall Slovakia je exkluzívny outlet s tými najzvučnejšími menami módnych tvorcov. Ozvučenie predajne je dielom Proelingu. Použili sme zosilňovač MA120, zdroj hudby PMR4000R, guľové závesné reproduktory SL 20 a subwoofer SUBA165.

 

Superdry Store Aupark

ozvucenie super dry store

Na ozvučenie predajne sme sa rozhodli použiť subwoofer AMC SUB 2, zosilňovač Concept1 a sedem pekných oválnych reproduktorov OVO3T. Vzniklo tak ozvučenie s dobrým pomerom cena/výkon. Proeling zabezpečil dodávku komponentov, prepojovacích káblov aj návrh riešenia.

 

Ak potrebujete poradiť, môžete nás kontaktovať telefonicky, emailom na proeling@proeling.sk alebo pomocou nasledujúceho kontaktného formuláru.

kontaktujte nás

© 2024 Proeling s.r.o.

@php function
Cookies Detaily
Táto webstránka používa súbory cookies

Na prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Títo partneri môžu príslušné informácie skombinovať s ďalšími údajmi, ktoré ste im poskytli alebo ktoré od vás získali, keď ste používali ich služby.