Ozvučenie predajne

  • Ozvučenie predajne

Hudba v pozadí je jedným z mnohých faktorov, ktoré dopĺňajú a ovplyvňujú celkovú atmosféru predajne. Ak sa zákazník cíti v obchode príjemne, tak jeho čas strávený v tomto obchode  sa predĺži a tým sa zvýši aj pravdepodobnosť nákupu.

Ozvučenie nielen spríjemňuje atmosféru v predajni, ale aj dáva možnosť informovať zákazníka o rôznych novinkách alebo zľavách a týmto spôsobom tiež ovplyvňuje konanie zákazníka. Ak uvažujete o ozvučení predajne, tak tento článok vám pomôže zorientovať sa v tejto problematike.

 

 

Niekoľko pravidiel pre návrh a prevádzkovanie ozvučenia predajne

  1. Pred realizáciou sa poraďte s odborníkom. Vypočujte si jeho návrhy. Nie preto, aby ste ich do bodky dodržali, ale preto, aby ste vedeli, aké máte možnosti. Z nich si potom vy vyberiete tú najlepšiu.
  2. Používajte len reproduktory určené na reprodukciu hudby, nie také čo sú určené na hlásenie.
  3. Ak chcete mať v predajni dobý zvuk za primeranú cenu, nevyberajte reproduktory podľa parametrov alebo značky, ale reálne si ich vypočujte. Pre reproduktory platí: „Lepšie raz počuť ako 100x o ňom čítať.“ozvucenie predajne
  4. Zvážte, z akého zariadenia  budete do ozvučenia púšťať vaše aktuálne cenové a tovarové ponuky a či by ozvučenie nemalo byť doplnené aj o obrazovky. Sila spojenia obrazu a zvuku sa pri reklamách znásobuje. Takto dáte nakupujúcim aj informácie, ktoré by inak nezískali. Napríklad pre manželov čakajúcich pri kabínkach nápady na vianočné darčeky.
  5. Pri výbere prehrávačov a zosilňovačov dbajte na jednoduchosť ovládania. Čím má zariadenie menej ovládacích prvkov, tým menšie chyby narobí nekvalifikovaná obsluha.
  6. Pri výbere hudby a jej hlasitosti pamätajte, že hudobný štýl a hlasitosť hudby sa musia hodiť k typu obchodu. Iný štýl hudby je vhodný v predajniach športových potrieb a iný v parfumérii, potravinách a pod.

Kde umiestniť reproduktory a aké reproduktory sú vhodné na ozvučenie obchodu?

Výber vhodných reproduktorov je závislý od:

  1. typu stropu (celý sadrokartónový, zmiešaný, "otvorený strop", kde je vidno technológie),
  2. veľkosti predajne (malé do 100 m², stredne veľké do 200 m² a veľké predajne nad 200 m²),
  3. rozloženia regálov,
  4. požadovanej kvality, ceny, vzhľadu a farby.

Ak je v celej predajni sádrokartonový strop, najefektívnejšie je použitie stropných reproduktorov.
Pre malé predajne do 100 m² odporúčame 8 Ohmové reproduktory PC 8X, CM1008, PC 6, CM608. Kto je ochotný si za kvalitu priplatiť a požaduje kvalitný zvuk, dá si CMSQ108.

ozvučenie predajnePre predajne od 100 do 200 m² odporúčame 16 Ohmové reproduktory CMX20T alebo CM6T. Pre ozaj veľké predajne sú vhodné 100 V reproduktory PC 8T, CMX20T, PC 5T alebo CM6T.

Ak sú v obchode len ostrovy sádrokartonového stropu, ktoré nie sú zo strán uzavreté, potrebujete stropné reproduktory ktoré sú z hora uzavreté. Pre malé predajne a vysokú kvalitu zvuku by sme odporučili reproduktory CM4 doplnené o subwoofery SUBLIME. Pre veľké predajne odporúčame reproduktory PC 4HP doplnené o subwoofery SUBLIME.

Ak je strop predajne otvorený (sú tam vidieť zastriekané technológie), máte dve možnosti: buď reproduktory namontujete na steny (OVO5, VIVA5, MASK6, iPlay5)  alebo z hora spustíte závesné reproduktory, ktoré budú zavesené asi vo výške okolo 3 m (SL 20, SPH 16, SL30). Opäť platí že, na menšie predajne používame nizkoimpedančné reproduktory (4-16 Ohm) a na veľké predajne 100 V reproduktory. Ak chceme zlepšiť kvalitu hudby na basoch, doplníme závesné reproduktory o vhodný subwoofer napr. SUBA165, SUB 2, alebo SUBLIME.

Tvar predajne a rozloženie regálov tiež hrajú úlohu pri návrhu ozvučenia. Napokon, od požiadaviek na kvalitu a dizajn sa odvíja aj výsledná cena riešenia.

Na čo budete ozvučenie používať?

Keď ste si vybrali reproduktory, teraz vás čaká ešte úloha rozmyslieť si, na čo všetko budete ozvučenie používať

  1. Náladová hudba – vhodné sú prehrávače (LIVE RADIO, PCR3000RMKIII...)
  2. Hlásenia z mikrofónu – vhodné sú mikrofóny (MICPAT-D, PAGE STATION...)
  3. Reklamy a oznámenia spúšťané automaticky v navolených časoch (D201 RQ/MP3)

Ako funguje automatické spúšťanie reklám a oznámení v navolených časoch?

Môžete nastaviť prehratie viacerých reklám a oznamov. Vy len nastavíte čas, kedy má byť ktorá správa prehratá a systém sa už sám postará o ich prehratie, prípadne aj o zapnutie zosilňovača.

Ak máte sieť predajní a chcete si vo všetkých udržať určitý štandard, najlepším riešením je systém, ktorý vám umožňuje z jedného miesta spravovať nielen zvuk, ale aj obrazové informácie, ktoré bežia vo vašich predajniach na reklamných obrazovkách. Takýto komfort poskytuje napr. prehrávač Net Cube.

A už zostáva len vybrať vhodný zosilňovač

Ak nie ste odborník na audiotechniku, najlepšie je nechať špecifikáciu zosilňovača na odborníka. Vy mu len musíte povedať:

  1. Koľko a akých vstupov má zosilňovač mať. Napríklad: potrebujem vstupy pre CD, pre rádio, pre prehrávač reklamných spotov a pre mikrofón na hlásenia.
  2. Aký typ reproduktorov a koľko kusov máte v predajni alebo plánujete kúpiť.
  3. Akú hlasitosť požadujete. Zvyčajne hudba v predajni hrá potichu, ale sú aj predajne, kde toto pravidlo neplatí.

ozvučenie predajne

Aby sme vám uľahčili situáciu, pripravili sme pre vás niekoľko setov vhodných na ozvučenie predajne. Pri setoch máte istotu, že ponúkané zariadenia spolu pasujú. Sety sú vytvorené podľa veľkosti prevádzky:

  1. Ozvučenie malej predajne (cca 100m²) stropnými reproduktormi
  2. Ozvučenie predajne strednej veľkosti (cca 200m²) reproduktormi umiestnenými na stenách + subwoofery
  3. Ozvučenie veľkej predajne (cca 400m²) závesnými reproduktormi

Ak vám nepasuje ani jeden z týchto setov, napíšte nám a my vám vypracujeme návrh vhodného ozvučenia. V zložitejších prípadoch vypracujeme návrh po obhliadke priestoru.

 

Upozornenie!

V prípadoch, keď je v priestoroch predajne namontovaná HSP (hlasová signalizácia požiaru, teda evakuačný rozhlas), je potrebné zabezpečiť odpínanie ozvučenia počas vyhlasovania evakuačných správ (kvôli zrozumiteľnosti vysielanej správy).

Nezabudnite dodržať zákon o šírení produkcie na verejnosti – prihlásenie sa do SOZA atď.

 

Komentáre

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridať komentár